Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncepční návrh zařízení pro aplikaci látek proti tvorbě námrazy na trolejová vedení
Rohánek, Tomáš ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá problémem námrazy na trakčním vedení. V práci jsou zevrubně popsány a zhodnoceny relevantní patenty a existující komerčně dostupné systémy pro aplikaci látek proti tvorbě námrazy. Na základě toho jsou navrženy dva koncepty nových zařízení určených pro montáž na vozidla městské hromadné dopravy. Oproti existujícím řešením dochází ke zlepšení provozních parametrů a také může dojít k doplnění nabídky na trhu. Oba koncepty jsou následně kriticky zhodnoceny.
Měření jízdních manévrů vozidel hromadné přepravy osob, pro stanovení komfortní a bezpečné jízdy
Hlavová, Vendula ; Petrás, Jan (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Komfort vnímaný cestujícími během přepravy v MHD hraje zásadní roli a její zlepšení může vést k přilákání většího množství zákazníků. Z toho důvodu je neustálá snaha zlepšovat pohodlí cestujícího. Diplomová práce se zabývá objektivním měřením jízdních manévrů MHD v Brně (tramvaj, trolejbus, autobus) přístrojem XL Meter a společně se subjektivním hodnocením stojících a sedících figurantů stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní jízdu a nebezpečnou jízdu, při jejímž překročení již může docházet k úrazům cestujících.
Kroměříž - město na nové křižovatce
Ondrůšková, Tereza ; Tichý, Jan (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vybranými druhy a stavy dopravy ve městě a jejich vztahu k lidem a naopak. První část práce se věnuje teorii dopravy ve městech a jejich propojení s okolím. Vysvětluje základní pojmy této problematiky a jmenuje příslušnou legislativu a technické normy. Druhá část je zaměřena na dopravu ve městě Kroměříž. Rozlišuje vnější a vnitřní dopravu, dopravu v pohybu a dopravu v klidu. Dochází k urbanistické analýze v jednotlivých místech města. Na základě zjištěných informací hodnotí urbanisticko-dopravní situaci.
Parkování P+R v Brně
Janyška, Miroslav ; Novák, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá organizací parkování ve městě Brně se zaměřením na záchytná parkoviště typu Park and Ride. Teoretická část obsahuje informace o brněnské infrastruktuře a o integrované a multimodální dopravě. Praktickou částí je návrh vhodných míst pro budoucí realizaci parkovišť, jejich analýza a hodnocení podle určených kritérií a porovnání s řešením připravovaným městskými úřady. Práce se dále zabývá analýzou parkoviště nedaleko Brna, před vlakovým nádražím v Blansku, které funguje v režimu P+R spontánně.
Smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících
Menčík, Jaroslav ; Liška, Petr (vedoucí práce) ; Horáček, Tomáš (oponent) ; Marek, Karel (oponent)
Název disertační práce, abstrakt a 3 klíčová slova v českém jazyce Název Smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících Abstrakt Jednou ze základních úloh státu i územních samosprávných celků je zajišťování dopravní obslužnosti území prostřednictvím veřejných služeb v přepravě cestujících, a to zejména železniční a veřejnou linkovou (autobusovou) dopravou. Klíčovou roli v systému veřejných služeb v přepravě cestujících hrají smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících, které jsou uzavírané mezi veřejnými objednateli a dopravci provozujícími veřejnou dopravu. Předmětem těchto smluv je na straně jedné závazek dopravce provozovat veřejnou dopravu dle požadavků objednatele a na straně druhé závazek objednatele hradit dopravci finanční vyrovnání v podobě tzv. kompenzace. Z právního hlediska vyvstává v souvislosti se smlouvami o veřejných službách v přepravě cestujících celá řada právních otázek a problémů. V disertační práci hledám odpověď na výzkumnou otázku, jaké jsou hlavní nedostatky stávající právní úpravy smluv o veřejných službách v přepravě cestujících a jak by je bylo možné řešit. Za tímto účelem v disertační práci analyzuji jednotlivé aspekty právní regulace smluv o veřejných službách v přepravě cestujících ve světle teoretických poznatků a zkušeností z praxe. Nezastupitelnou úlohu v tomto...
Automobilová závislost v Česku: příklad ORP Černošice a Kralovice
Dvořáček, Jan ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Zevl, Jiří-Jakub (oponent)
Automobilová závislost představuje problém, který od doby masového rozšíření automobilismu v druhé polovině 20. století úzce souvisí s dopravním i územním plánování. Přílišná nebo úplná odkázanost na automobil má mnoho negativních dopadů, především environmentálních a sociálních. Cílem práce bylo prozkoumat rozšíření automobilové závislosti v Česku na vybraných územích, reprezentujících typické problémové oblasti (periferie a suburbium), identifikovat a charakterizovat v nich nejzávislejší místa. Za tímto účelem byla využita síťová analýza dostupnosti veřejné dopravy provedená pomocí dopravního modelu pěší dostupnosti v prostředí GIS a výpočet indikátoru automobilové závislosti. Výsledky ukazují, že v českém prostředí ve sledovaných oblastech jde výrazněji o problém týkající se malých, obvykle správně nesamostatných vesnic spíše než suburbánních čtvrtí, které jsou v angloamerické literatuře zmiňovány nejčastěji. Identifikována byla také velmi špatná situace v původně čistě rekreačních chatových oblastech, které však již dnes bývají zčásti i trvale obydlené. Klíčová slova: automobilová závislost, veřejná doprava, mobilita, síťová analýza
Hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti dopravy
TELECKÝ, Martin
Disertační práce se zabývá problematikou hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti dopravy. Veřejná doprava patří mezi odvětví náročná na veřejné finanční zdroje. Předkládaná problematika disertační práce se zabývá oblastí analýzy hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti veřejné dopravy, konkrétně veřejné linkové a městské autobusové dopravy. Cílem práce je diskuse a návrh propočtu prokazatelné (kompenzační) částky v rámci financování veřejné linkové a městské autobusové dopravy na základě nařízení vlády č. 493/2004 Sb. a vyhlášky č. 296/2010 Sb. a způsobech proplacení dotací u regionální dopravy. Prokazatelná ztráta (kompenzační částka) vyjadřuje "dotaci", která náleží dopravnímu podniku ze zajištění dopravní obslužnosti. Analýza dané problematiky vypovídá o finančních odchylkách, které mohou vzniknout v průběhu dopravního roku na základě sestavení výchozího a skutečného finančního modelu, to je dle struktury ekonomicky oprávněných nákladů a výnosů. Výchozí finanční model předpokládá odhady výše nákladových a výnosových položek a skutečnost je realizována dle metod stanovených ve vnitropodnikové směrnici dopravního podniku. Výsledek práce lze použít jako komplexní pohled na problematiku, ale zejména jako možný doporučující a kontrolní prvek financování podniku. S tím souvisí i vymezení klasifikace nákladových a výnosových položek ovlivňujících výši dotace a návrh efektivního zařazení do jednotlivých skupin ekonomicky oprávněných nákladů na základě jejich vypovídací schopnosti. Disertační práce zahrnuje regresní rovnici, která slouží jako informativní náhled pro výpočet průměrné minimální výše kompenzační částky stávajících dopravních podniků, ale též pro účely stanovení předpokládaných kompenzací v rámci budoucího výběrového řízení ve veřejné linkové a městské autobusové dopravě. Práce zároveň nabízí stručnou metodiku, která identifikuje předpokládané provozní náklady ze zajištění dopravní obslužnosti a přiřazuje je do příslušných skupin ekonomicky oprávněných nákladů.
Dopad 1. vlny pandemie Covid-19 na dopravní obslužnost obcí Česka
Procházková, Kristina ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Randák, Jakub (oponent)
Pandemie Covid-19 postihla v krátkém čase celý svět. Velký dopad zaznamenal dopravní sektor. Veřejná doprava byla zasažena onemocněním Covid-19 už v době vypuknutí nemoci. Práce sleduje konkrétně období února a dubna 2020. Jedním z hlavních problémů byla klesající poptávka po veřejné dopravě. Tato bakalářská práce má za cíl zjistit dopad pandemie Covid-19 na frekvenci autobusových a vlakových spojů v obcích Česka. Tohoto cíle je dosaženo pomocí analýzy dat získaných z centrálního jízdního řádu IDOS. Na mikroregionální úroveň analýza nahlíží z pohledu populační velikosti obcí a z pohledu specifik jednotlivých krajů. V další rovině se analýza věnuje spojení jednotlivých krajských měst a nakonec je hodnocen dopad pandemie na mezinárodní dopravu. V obecné části se bakalářská práce zabývá postupy a omezeními zaváděnými proti šíření onemocnění ve světě a v Česku a dále popisuje způsob zajišťování a financování veřejné dopravy a specifika dopravní obslužnosti. Data ukazují, že větší absolutní i relativní pokles spojů byl ve větších městech, ale dopad úbytku spojů byl citelnější v malých obcích. Mezikrajské spojení pokleslo více než obslužnost obcí, mezinárodní doprava se prakticky zastavila.
Confronting of transport-geographic and socio-geographic regionalizations of Slovakia on example of Bratislava mezo-region
Farkaš, Rastislav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Bakalárska práca sa venuje konfrontácii autorsky vytvorenej dopravnogeografickej regionalizácie mezoregiónu Bratislavy s vymedzením v rámci existujúcich socio- geografických a administratívnych regionalizácií Slovenska. V úvodnej časti charakterizuje rôzne prístupy k regionalizácii a balansuje výsledky konkrétnych regionalizácii Slovenska, na základe ktorých definuje výskumné otázky pre analýzu dopravnogeografickej regionalizácie mezoregiónu Bratislavy. V nasledujúcej časti je popisovaná autorská metodika vlastnej dopravnogeografickej regionalizácie založená na dopravnom spáde a analýze dopravnej obslužnosti územia vychádzajúca v hrubých rysoch z prístupov k sociogeografickým regionalizáciam. Táto metodika je následne predvedená pri definovaní dopravných mikroregiónov v zázemí Bratislavy, ktoré následne konfrontuje s existujúcim vymedzením bratislavského mezoregiónu v staršej sociogeografickej regionalizácii Slovenska a s aktuálne platným administratívne definovaným Bratislavským krajom. V záverečnej časti práce sú prezentované hlavné faktory ovplyvňujúce dopravnú obslužnosť vrátane diskusie dopadu jednotlivých faktorov podmieňujúcich nesúlad medzi jednotlivými regionalizáciami. KĽÚČOVÉ SLOVÁ Región, regionalizácia, dopravnogeograficka regionalizácia, verejná doprava, dopravná obslužnosť, dopravná...
Dopravní dostupnost druhého bydlení: vybrané lokality v okrese Benešov
Kolísek, Michal ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce řeší diferenciaci dostupnosti objektů druhého bydlení především za použití prostředků veřejné dopravy. V prvé části je diskutován problém s již publikovanou literaturou. Druhá část práce se zaměřuje na případovou studii, která byla prováděna ve vybraných lokalitách okresu Benešov. Dopravní dostupnost byla pozorována na dvou rovinách - frekvenční dostupnost a časová dostupnost. Vedle současné dopravní dostupnosti byl zjišťován také historický vývoj od začátku 80. let. V návaznosti na změny ve veřejné dopravě bylo pozorováno i postupné začleňování jednotlivých lokalit do systémů integrované dopravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.